Antroji „Volkswagen Touran“ karta debiutavo 2015-iais ir kartu su mažesniu „Golf Sportsvan“ bei didesniuoju „Sharan“ sudarė vokiečių gamintojo vienatūrių trijulę.

„Touran“ yra vidutinio dydžio modelis, siūlantis daug erdvės keleiviams, o praktiškumą padidina tai, jog antroje eilėje sumontuotos trys atskiros sėdynės, kurių kiekvieną galima paslinkti, taip pat visos trys turi „IsoFix“ vaikiškų kėdučių tvirtinimo taškus. Tokie antros kartos „Touran“ gali būti penkiaviečiai arba septynviečiai, tačiau trečioji sėdynių eilė skirta nebent mažiems vaikams. Šalia labai erdvaus interjero galima paminėti ir didelę „Touran“ bagažinę, kurioje tikrai sutalpinsite viską, ar bent jau daugumą dalykų, kurių reikės jūsų šeimoms išvykoms.

Variklių pasiūla plati, bet nebūtinai visi pasirinkimai verti dėmesio. Pavyzdžiui, benzininiai 1.0 bei 1.2 l turbo varikliai su 115 ir 110 arklio galių, sunkiai patempia šio vienatūrio svorį, todėl ieškant benzinu varomo modelio geriau pradėti nuo 1.4 l pasirinkimo su 150 arklio galių, arba nuo 2018-ųjų montuoto 1.5 l, tokio paties galingumo variklio. Dar viena benzininė versija – 1.8 l turbo variklis su 180 arklio galių. Dyzeliai – 1.6 l su 110 arba 115 arklio galių ir 2.0 l varikliai kurių galingumas gali būti 115, 120, 150 arba net 190 arklio galių.

Ne reta tokių „Touran“ versija naudotų automobilių rinkoje turi 1.6 l dyzelinį variklį su 115 arklio galių ir automatine greičių dėže. Tiek variklis, tiek pavarų dėžė yra vangūs, lėti ir vėluojantys reaguoti į akseleratoriaus paspaudimą. Tačiau tam yra vaistas, nes situacija pastebimai pagerėja pasirinkus sportišką pavarų dėžės režimą.

Važiuoklė minkšta, todėl kelio nelygumai sugeriami gerai, bet jei vairuotojas išgėręs drąsos piliulę posūkius bando įveikti dideliu greičiu, keleiviams teks ieškoti kur įsikibti, nes kėbulas stipriai svyruoja, o ratai suka labai nenoriai. Todėl su tokiu „Touran“ geriau važiuoti ramiai.

Interjeras nėra itin modernus ar malonus akiai, tačiau prietaisų valdymas ir išdėstymas neverčia per daug sukti galvos. Jei nors kartą teko vairuoti kokį nors naujesnį „Volkswagen“, tai antros kartos „Touran“ nebus neįmenama mįslė. Taip pat tai gali būti privalumu, jei, pavyzdžiui, dėl šeimos pagausėjimo, savo vairuojamą „Golf“ ar „Passat“ reikia keisti į vienatūrį. Apskritai, didelių problemų nekils ir tiems, kurie su „Volkswagen“ neturi absoliučiai jokios patirties. Į ką reikėtų atkreipti dėmesį, tai lakuoto plastikos detales, kurio greitai išsitepa ir „renka“ dulkes. Jei randate modelį su nedidele, pavyzdžiui, iki 150 tūkst. kilometrų rida, į tokį pasirinkimą žiūrėkite kritiškai, ieškokite nusidėvėjimo ženklų – apsitrynusių mygtukų, dažytų plastiko detalių bei stiprių nusidėvėjimo ženklų ant oda aptraukto vairo. Kalbant apie interjero medžiagų kokybę, jokių siurprizų. Viršutinėje dalyje geresnės kokybės medžiagos, o apačioje kietas ir grubus plastikas, kuris, beje, nėra itin atsparus susidūrimams su vaikų batais ir žaislais.

Patikimumo atžvilgiu, šie automobiliai turi silpnų ir problemų keliančių dalykų. Vienas brangiausių negalavimų susijęs su dvigubos sankabos (DSG) pavarų dėžėmis, kurios jautrios priežiūrai, tepalus jose būtina keisti kas 60 tūkst. kilometrų. Jei to nesilaikoma, ilgainiui galima sulaukti brangių elementų gedimų, kurių remontas ne iš pigiųjų. Benzininiai 1.4 l varikliai yra geri dinamikos ir degalų ekonomijos atžvilgiu, bet pasiekus 200 tūkst. ribą, gali pradėti deginti tepalus, todėl įvertinkite ridą bei bendrą automobilio, su tokiu varikliu, būklę. Dyzeliniai varikliai, kaip ir daugelis, gali kelti problemų dėl užsikišusių kietųjų dalelių filtrų ir EGR vožtuvų, tačiau be to, modeliai su mechaninėmis greičių dėžėmis, jau po 150-200 tūkst. kilometrų gali kelti problemų dėl nusidėvėjusių smagračių ir sankabų. Važiuoklė ganėtinai tvirta, bet jei girdite pašalinius garsus, labai tikėtina, kad juos kelia nusidėvėję priekinių apatinių svirčių šarnyrai.

Antrosios kartos „Volkswagen Touran“ yra geras vienatūris – talpus, praktiškas, komfortiškas. Nors valdymo savybės prastos, o daliai variklių šiame automobilyje ne vieta, bet jei ieškote paprasto, gerai šeimos automobilio funkcijas atliekančio vienatūrio – tai šis vokiečių kūrinys gali būti būtent tai, ko jums ir reikia.

 

TV6 LAIDA AUTOPILOTAS